پیامهای کلیدی
در مورد سه روش بهبود بهکارگیری شواهد با قطعیت بالا داشتیم، که دو مورد از آنها موثر هستند:
1. گفتن اینکه افراد در کارآزمایی چه چیزی دریافت میکنند، نسبت به نگفتن آن، بهکارگیری افراد را بهبود میبخشد.
2. تماس تلفنی با افرادی که به دعوتنامه پستی پاسخ نمیدهند نیز موثر است (اگر چه ما مطمئن نیستیم که این کار در تمام کارآزماییها به خوبی عمل کند).
3. استفاده از یک رویکرد متداول، تست‐کاربر برای توسعه جزوههای اطلاعاتی شرکتکننده تفاوتی اندک یا عدم تفاوت در ورود افراد ایجاد میکند.
از 72 استراتژی تست شده، فقط 7 مورد در بیش از یک مطالعه اجرا شدند. برای درک اینکه این استراتژیها عمل میکنند یا خیر، نیاز به مطالعات بیشتری داریم.
سوال ما
شواهد مربوط به تاثیر کارهایی را مرور کردیم که تیمهای انجام دهنده کارآزمایی برای تلاش و بهبود بهکارگیری افراد در کارآزماییها انجام میدهند. 68 مطالعه را یافتیم که شامل بیش از 74,000 شرکتکننده بودند.
پیشینه
یافتن شرکتکننده برای ورود به کارآزماییها میتواند دشوار باشد و تیمهای انجام دهنده کارآزمایی تلاش زیادی برای بهبود بهکارگیری افراد انجام میدهند. مهم است که بدانیم این تلاشها در واقعیت مفید هستند یا خیر. مرور ما به دنبال یافتن مطالعاتی بود که در آنها این سوال با استفاده از فرصت تخصیص افراد به استراتژیهای مختلف بهکارگیری بررسی شد زیرا این روش عادلانهترین راه برای مشاهده این بود که یک رویکرد بهتر از رویکردهای دیگر است.
نتایج کلیدی
68 مطالعه را شامل 72 مقایسه یافتیم. در مورد آنچه که فقط برای سه مورد از این مقایسهها یافتیم اطمینان بالایی داریم.
1. گفتن اینکه افراد در کارآزمایی چه چیزی دریافت میکنند، نسبت به نگفتن آن، بهکارگیری افراد را بهبود میبخشد. بهترین تخمین ما این است که در صورتی که به 100 نفر درباره آنچه که در یک کارآزمایی تصادفیسازی شده دریافت کردند، اطلاعاتی داده شود و به 100 نفر چیزی گفته نشود، از گروهی که میدانستند، 10 نفر بیشتر شرکت خواهند کرد. در این مورد عدم قطعیت اندکی وجود دارد: این تعداد میتواند کمتر از 7 نفر در هر صد نفر، یا بیش از 13 نفر باشد.
2. تماس تلفنی با افرادی که به دعوتنامه پستی پاسخ نمیدهند نیز موثر است. بهترین تخمین ما این است که اگر محققان با 100 نفری که به دعوتنامه پستی پاسخ ندادند تماس بگیرند و با 100 نفر دیگر تماس نگیرند، از گروهی که با آنها تماس گرفته شده، 6 نفر بیشتر در کارآزمایی شرکت خواهند کرد. با این حال، این تعداد ممکن است کمتر از 3 نفر در بیش از صد نفر، یا بیش از 9 نفر باشد.
3. استفاده از یک رویکرد تست‐کاربر برای توسعه جزوههای اطلاعاتی شرکتکننده تفاوت زیادی ایجاد نکرد. محققانی که این روش را تست کردند زمان زیادی را صرف کار کردن با چنین افرادی کردند، مانند آنهایی که باید در کارآزمایی بهکار گرفته شوند، تا در مورد آنچه که باید در جزوه اطلاعات شرکتکننده وجود داشته باشد و اینکه چگونه باید به نظر برسد، تصمیم بگیرند. بهترین تخمین ما این است که اگر 100 نفر جزوه جدید را دریافت کنند، در مقایسه با 100 نفری که جزوه قدیمی داشتند، 1 نفر بیشتر در کارآزمایی شرکت خواهد کرد. با این حال، عدم قطعیت اندکی وجود دارد، و این تعداد میتواند کمتر از 1 نفر (یعنی بدتر از دفترچههای قدیمی) در هر صد نفر، یا بیش از 3 نفر باشد.
ما به آنچه که برای هشت مقایسه دیگر یافتیم، اطمینان متوسطی داشتیم؛ اطمینان ما به بسیاری از این مقایسهها به دلیل روشی که فقط در یک مطالعه تست شد کاهش یافت. اطمینان بسیار کمتری نسبت به 61 مقایسه دیگر داشتیم زیرا مطالعاتی که دارای نقصهای طراحی بودند، فقط مطالعاتی بودند که یک روش خاص را مورد بررسی قرار دادند و نتیجه بسیار نامطمئنی داشتند یا کارآزماییها ساختگی بودند نه واقعی.
ویژگیهای مطالعه
تعداد 68 مطالعه وارد شده طیف گستردهای را از بیماریهای مختلف، شامل مراقبتهای پیش از زایمان، سرطان، ایمنی در خانه، هیپرتانسیون، اطفال، ترک سیگار و جراحی تحت پوشش قرار دادند. مراقبتهای اولیه، ثانویه و مراقبتهای اجتماعی گنجانده شدند. حجم نمونه مطالعات از 15 تا 14,467 شرکتکننده متغیر بود. مطالعات مربوط به 12 کشور بودند؛ همچنین یک مطالعه چند‐ملیتی شامل 19 کشور وجود داشت. در ایالات متحده امریکا و انگلستان به ترتیب، 25 و 22 مطالعه انجام گرفت. بزرگترین مشارکت بعدی، از استرالیا با هشت مطالعه بود.
چاپ کوچک
جستوجوی ما، نسخه 2010 این مرور را بهروز کرد و تا فوریه 2015 بهروز است. همچنین شش مطالعه را که پس از سال 2015 منتشر شدند، خارج از جستوجو شناسایی کردیم. این مرور شامل 24 کارآزمایی ساختگی بود که در آنها محققان از افراد سوال کردند که در یک کارآزمایی خیالی شرکت خواهند کرد یا خیر. نتایج آنها را ارائه ندادیم یا مورد بحث قرار ندادیم زیرا دشوار است که ببینیم یافتههای آنها چگونه با تصمیمگیریهای کارآزمایی واقعی مرتبط میشوند.