تعداد 14 مطالعه را وارد کردیم که تاثیرات تمرین و آموزش را بر استفاده از RPE بررسی کرده، و شامل 2052 شرکتکننده بودند. مطالعات وارد شده در مزارع، مراکز مراقبت سلامت، خط تولید کارخانه، کارگران دفتری و شیرینیپزی، همچنین دانشجویان پرستاری و افرادی با مشاغل ترکیبی انجام شدند. همه مطالعات وارد شده تاثیر مداخلات را به صورت استفاده از RPE، استفاده صحیح از RPE یا اندازهگیری غیر‐مستقیم استفاده از RPE گزارش کردند. هیچ مطالعهای را نیافتیم که در آن مداخله در سطح کل سازمان اجرا و ارزیابی شده یا تمرکز اصلی آن، انگیزههای مثبت یا منفی باشد. سطح کیفیت شواهد را برای تمام مقایسهها پائین تا بسیار پائین ارزیابی کردیم.
آموزش در مقابل عدم‐آموزش
یک مطالعه CBA با بررسی کارکنان بخش مراقبتهای سلامت، آموزش را با و بدون یک تست تناسب، با عدم‐مداخله مقایسه کرد. این مطالعه دریافت که نرخ دستگاههای تنفس که اندازه درستی داشته باشند در کارگرانی که تمرین را با تست تناسب دریافت کردند (RR: 1.17؛ 95% فاصله اطمینان (CI): 0.97 تا 1.10) یا گروهی که تمرین را بدون تست تناسب دریافت کردند (RR: 1.16؛ 95% CI؛ 0.95 تا 1.42) در مقایسه با کسانی که هیچ تمرینی را دریافت نکردند، متفاوت نبود. دو RCT که تمرین را بررسی کردند به دلیل فقدان اطلاعات در آنالیز سهیم نشدند.
تمرینات مرسوم به همراه تمرینهای بیشتر در مقابل تمرینات مرسوم بهتنهایی
یک کارآزمایی خوشهای‐تصادفیسازی شده تمرینات مرسوم را به همراه ارائه توضیحات بیشتر در مورد RPE در مقابل تمرین بهتنهایی مقایسه کرده و تفاوت قابلتوجهی را در استفاده مناسب از RPE بین دو گروه نیافت (RR: 1.41؛ 95% CI؛ 0.96 تا 2.07).
یک RCT تمرین تعاملی را با تمرین منفعل، با ارائه اطلاعات در صفحه نمایش، و کتاب اطلاعات، مقایسه کرد. میانگین نمره عملکردی RPE برای گروه فعال تفاوتی با گروه غیر‐فعال نشان نداد (MD: 2.10؛ 95% CI؛ 0.76‐ تا 4.96). با این حال، گروه فعال بهطور قابل توجهی نمره بالاتری را نسبت به گروه کتاب (MD: 4.20؛ 95% CI؛ 0.89 تا 7.51) و گروه صفحه نمایش (MD: 7.00؛ 95% CI؛ 4.06 تا 9.94) کسب کرد.
یک RCT تمرین انجام شده را با شبیهسازی کامپیوتری با تمرین مرسوم وسایل حفاظت تنفسی (PPE) مقایسه کرد اما نتایج را فقط برای پوشیدن و درآوردن PPE پوشاننده کل بدن گزارش کرد.
آموزش در مقابل عدم‐آموزش
یک RCT دریافت که ارائه یک مداخله آموزشی چند‐وجهی در مقایسه با عدم‐مداخله، استفاده از RPE را در پیگیری سه سال افزایش میدهد (خطر نسبی (RR): 1.69؛ 95% CI؛ 1.10 تا 2.58). با این حال، هیچ تفاوتی بین مداخله و کنترل در پیگیری یک سال، دو سال یا چهار سال وجود نداشت. دو RCT دادههای کافی را برای گنجانده شدن در آنالیز گزارش نکردند.
چهار مطالعه CBA اثربخشی مداخلات آموزشی را مورد بررسی قرار داده و هیچ تاثیری را روی فراوانی یا درستی استفاده از RPE نیافت، بهجز در یک مطالعه برای استفاده از ماسک N95 در کارگران (RR: 4.56؛ 95% CI؛ 1.84 تا 11.33؛ 1 CBA).
مصاحبه انگیزشی در مقابل سخنرانی مرسوم
یک مطالعه CBA نشان داد که شرکتکنندگان در گروه آموزش بیخطری (safety) شغلی مبتنی بر مصاحبههای انگیزشی نمرات بالاتری را در یک چکلیست اندازهگیری استفاده از PPE نسبت به کارگرانی کسب کردند که سخنرانیهای مرسوم به آنها ارائه شد (MD: 2.95؛ 95% CI؛ 1.93 تا 3.97).